Gaile Gray zur Kommunikation

  • Zwar haben wir aktuell mit der Lebendigen Welt Staffel 2 und dem kommenden Update für das PvP einiges an Neuerungen von ArenaNet bekommen, doch die meisten Spieler erwarten deutlich mehr an Content und Veränderungen in der gleichen Zeit. Immer wieder wird deshalb besonders über die Kommunikations-Politik von ArenaNet im offiziellen Forum gesprochen.

    Gaile Gray hat sich nach ihrem Englandaufenthalt dem neusten Thread

    angenommen und dabei einige Dinge zum Thema Kommunikation und ArenaNet angesprochen. So teilt sie uns mit, dass es durchaus Pläne, Ideen und Visionen für die Zukunft von Guild Wars 2 gibt. Nur werden diese nicht immer nach außen kommuniziert, was jedoch nicht heißt, dass daran nicht gearbeitet wird.

    Im nächsten Abschnitt bestätigt sie eine ältere Aussage von Mike O'Brien, dass über unfertige Dinge nicht spekuliert wird, sondern die Features dann vorgestellt werden, wenn sie sicher fertiggestellt sind. Auch betont Gaile nochmal, dass Lebendige Welt und Feiertags-Events wichtig für Guild Wars 2 sind, aber auch an anderen Dingen und Features gearbeitet wird, wie zum Beispiel dem aktuellen PvP-Update.

    Zum Abschluss erwähnte sie auch, dass in der Gemeinsamen Entwicklung über Dinge gesprochen wird, die ArenaNet für die Zukunft eingeplant hat. Darüber werden dann auch sogenannte Roadmaps präsentiert.

    Zitat

    Ok, here’s some info on these specific comments:


    • No, the game is not lacking direction. Nor is it lacking vision or goals, plans, ideas, concepts, or any of the other properties that guide our future. The quiet now is not an indicator of anything other than the fact that, at this time, the company is not talking about the future but is, instead, working on it.
    • Game companies, like most major industries, experience a certain level of turnover, and hire to fill those spaces. They also hire for new or expanded roles. Nothing startling here whatsoever.
    • The silence is decidedly not a distraction effort. As Mike O’Brien said, "We’ve set a clear policy in the past year: “We don’t talk speculatively about future development. We don’t want to string you along. Creating fun is an uncertain business: sometimes things work out and sometimes they don’t; sometimes we go back to the drawing board over and over before we get something right. If we make optimistic promises and then can’t deliver on them, everyone suffers. So when we attend a trade show or give an interview, we’re there to talk about what we’re getting ready to ship, not to speculate on what we might ship someday.”
    • Living World and holidays are important, yes. They are not the only thing on which the team is working, quite clearly, when you see substantial updates coming out on a regular basis. (Case in point: feature packs, the coming PvP update, etc.)
    • We are not “afraid” to lay out a roadmap. Quoting Mike again, “The intention of the CDI threads is to talk with you about the roadmap.” If you’re not participating, you’re missing out on a means of sharing your feedback and a method that we may use to give information, when the time is right.
    • No, we’re not fearful of player reaction to our plans; we’re simply choosing a different path in communicating in the here and now.
    • In general, with nearly anything, there are ebbs and flows in communication. If we’re in an ebb right now, you can count on there being a flow in the future. That’s just logical.



    ...Weiterlesen auf Guildnews

    Diese News werden uns zur Verfügung gestellt von:

    85