Update: Änderungen am Draufgänger zum dritten Beta-Wochenende

  • Heute Nacht gab es ein kleines Update

    zu den Änderungen am Draufgänger von Karl McLain. Dabei geht es hauptsächlich um die Änderungen an den spezifischen Ausweichrollen der Elite-Spezialisierung. Beim Dash wurde die zusätzliche Reichweite beim Ausweichen entfernt, dafür befreit man sich nun aus dem Immobilisieren. Bei Impailing Lotus wurde der Sprung entfernt, da der Fehler nicht behoben werden konnte.

    Was in dieser Beta noch nicht enthalten aber zumindest für die Zukunft geplant ist, hat Karl ebenfalls verraten. Zum einen soll die Cast-Zeit von Channeled Vigor deutlich reduziert werden, zum anderen werden sich die Animationen beim Stab nochmal genauer angesehen. Beides wird es aber wie gesagt noch nicht im dritten Beta-Wochenende geben.

    Zitat

    A short update:
    We’ve been working heavily on the dodge abilities, making them react the same way that your normal dodge occurs. There have been a lot of long hours, but we managed to get this functionality in for the next beta.

    • The ‘Bound’ dodge animation is shorter and more appropriate for a dodge.
    • Dash – The extra distance has been removed for now as well. Dash now breaks immobilize in addition to its other effects. For now, the animation is just going to run you in the direction you’re dodging.
    • Impaling Lotus – The jump has been removed, as it caused issues that couldn’t be remedied. I’ll update if other things happen.
    Other things:
    • re: Shalien. I haven’t got this in the next beta, but the plan is to drastically reduce the cast time of Channeled Vigor. (3/4 to 1 second or so)
    • Idle/running animations while wielding a staff are not planned to change at this time. There are, however, a couple of animations being worked on as development continues.



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  • Update 24.09

    : Entgegen der gestern angekündigten Änderungen gibt es nun doch wieder eine zusätzliche Reichweite beim Dash, wie Karl uns im Forum

    mitteilt. Diese wird sogar zum nächsten Beta-Wochenende erhöht und auch die Dauer der Eile verändert sich um zusätzliche zwei Sekunden. Damit wird der Dash zukünftig wohl weniger als Kampfmechanik, sondern vor allem fürs Fortbewegen genutzt.

    Re: Dash update!
    The original reason we had removed the extra distance on Dash was that we lacked the tech. Since that post, it’s been resolved. Thus, the distance of Dash is back, with a fervor. Now you’ll travel a full 450, up from the 360 previous (~300 base dodge), while moving at a faster-than-running speed. Swiftness duration increased to 10 seconds, up from the 8 we talked about originally.

    This thing’s about solid movement, so we’re going to push it in that direction for this BWE. Please check it out and let us know how you feel about it. The animation’s going to remain as your character’s run for now.
    We are aware that this new distance will cause some de-sync in synergy with Shadow Refuge, but feel that the open-field movement capability for daredevil needs to take precedence over this abliity. note: You can still dodge from edge-to-edge and remain inside the field, but it’s pretty tricky.



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