Gemeinsame Entwicklung - Gildenhallen

  • Bei dem Projekt "Gemeinsame Entwicklung" geht es darum, Ideen zu bestimmten Themen zu sammeln und über diese Ideen im Forum zu diskutieren. Die Entwickler beteiligen sich an diesen Diskussionen und versuchen so zum einen der Community zu zeigen, wie viele Dinge beachtet werden müssen, wenn neue Features erstellt werden, und zum anderen auch den Tenor der Spieler mitzubekommen und so vielleicht neue Projekte anzugehen oder die Prioritäten der Features zu verändern. In erster Linie ist es jedoch eine Ideen-Sammlung und keine Garantie, dass die gewünschten Änderungen ins Spiel kommen werden.

    Vor etwa einer Woche endete die Gemeinsame Entwicklung zum Thema Gildenlogistik und -Lebensqualität

    und nun geht es im englischen Forum

    weiter mit dem Thema Gildenhallen. Leider wird das Projekt aktuell nur in der englischen Sprache unterstützt, weswegen die neuen Beiträge nur in diesem Forum auftauchen. Wenn ihr des englischen Mächtig seid, könnt ihr aber gerne dort diskutieren, für alle anderen bieten wir an, dass ihr eure Ideen in unsere Kommentare schreibt und wir sie, sofern sie nicht bereits im Forum stehen, dort posten werden.

    Eure Vorschläge sollten, wie im englischen Forum, folgendermaßen gegliedert sein:

    1. Kurze Übersicht eurer Wünsche und Ideen
    2. Was ist das Ziel der Änderung
    3. Wie soll euer Vorschlag im Zusammenhang mit Guild Wars 2 funktionieren
    4. Welche Risiken bietet euer Vorschlag

    Ihr seid zudem herzlich eingeladen, die anderen Vorschläge in unserer News zu kommentieren und über diese zu diskutieren. Falls ihr euch direkt an die Entwickler wenden wollt, nutzt das englische Forum

    .

    Welcome fellow collaborators to the next phase of the Guild CDI topics.
    Phase 2 Topic Title: How would you like to see Guild Halls function if they were part of GW2?

    Below are some suggested formatting tools that will make the CDI more accessible if followed.

    Suggested Idea Format

    • Proposal Overview
      • A short description of the proposal that is being put forward
    • Goal of Proposal
      • What problem are you trying to solve with your proposal
    • Proposal Functionality
      • How does your proposal work in regard in relation to the current design of GW2
    • Associated Risks
      • What risks or problems can you foresee with this proposal which you would like to have assistance on from other members of the CDI

    Suggested Discussion Approach
    No suggested format.
    Suggested Post Word Count: 200

    CDI Rules:

    1: This initiative is all about discussion.
    2: We will not be disclosing information pertaining to what is currently in development.
    3: Anger and emotion will have less impact than intelligent discussion.
    4: Together we will share and evolve design philosophies which will impact how we develop the game moving forward.
    5: Aggression and disrespect to a fellow community member or developer will not be tolerated, and in the extreme could lead to the shutting down of the initiative.
    6: The teams primary focus is work toward the development of GW2 and therefore posting of discussion and commentary may not be as frequent as you like. Please do understand that the initiative is taken very seriously by us all and that we will be reading the discussions and joining in as often as it is possible to do so.
    7: Off topic posts will be deleted.
    Please note this is not a competition, either between yourselves or the developers in regard to one up man ship. The point of this Initiative is to work together to make the game better.
    Note: We will disclose the ideas we do or don’t like as a group but we will not discuss schedules or timing around implementation.

    P.S: I may wait a day before starting to post to allow the discussion to evolve naturally. I will try to do summaries (CDI members feel free to help out to if you like that kind of thing) and will be constantly keeping up to date with the discussion. Just because I don’t post all the time doesn’t mean I am not reading it.

    Chris



    ...Weiterlesen auf Guildnews

    Diese News werden uns zur Verfügung gestellt von:

    85