Laggs im WvW: Anzahl der Spieler pro Karte wurde reduziert

  • Immer wieder beschweren sich Spieler in den letzten Tagen, dass die große Laggs im World vs. World haben und zu Stoßzeiten die meisten Karten kaum noch spielbar sind. Einige Raidgruppen haben sich daher zum Beispiel in der letzten Woche stark zurückhalten müssen, was man an der ein oder anderen Stelle sogar in den Punkten des Servers gesehen hat.

    Stephen ClarkeWillson, ArenaNet Studio Technical Director, hat sich diesem Problem nun angenommen. Er hat uns im offiziellen Forum

    mitgeteilt, dass vorerst die Map-Kapazitäten reduziert wurden, um das Problem ausfindig zu machen:

    Zitat

    Things are stable again. My working hypothesis is that there is a bug in the “catch up” code. It’s not really necessarily bad for a map to exceed 100% CPU for a short period of time – the game is very tolerant of small lag even in WvW battles. But I’m wondering if sometimes a map starts working hard to fix a tiny blip which actually makes things worse for several minutes. If that’s the case it would certainly show up in big fights. I’ve lowered the map cap to keep CPU below 85%-ish to see if there are fewer lag spikes.

    It’s correct that the server lag (skill lag) will be map-wide. You don’t have to be in the big battle but the big battle is the source of the lag if it’s in the same map as you.


    In einem weiteren Post erklärt er zudem, was sich mit dem letzten Patch verändert hat und warum er sogar am Osterwochenende daran arbeitet. So wurden zwar im PvP Laggs reduziert, im WvW hat dies jedoch zu Problemen geführt

    Zitat

    What changed with this patch, and why I’m watching on a Saturday, is that we reduced PvP lag (a lot) with a scheduler change. In testing we saw that WvW got worse, so we reserved extra server capacity for WvW – we dedicated hardware to WvW battles that isn’t shared with the rest of the game. But that seems not to have fixed it for really big battles. I will say I think the lag spikes resolve themselves faster than they used to, but they might also spike up faster, which is when they are most noticeable to a player.

    In einem dritten Beitrag gibt er uns zudem den Tipp, dass wir einfach weiterspielen sollen, damit er genau nachvollziehen kann, woher die Laggs und Probleme stammen und wie sie behoben werden können.

    Zitat

    The best thing you can do to help is keep playing while I try to correlate lag with the root problem. I’m now watching the t1 EB CPU specifically and while I don’t see 100% I see CPU in excess of 90% still and that seems to correlate with lag spikes. Hmm.

    Wir können also nur hoffen, dass die Probleme möglichst schnell behoben werden. Bis dahin können nur kleinere Gruppen im WvW antreten und selbst dabei kommt es hin und wieder zu Problemen.

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