Mit dem neuen Mastery-System, welches im Zuge des ersten Guild Wars 2 Addons "Heart of Thornes" vor allem die Spieler mit längerer Spielzeit als Zielgruppe hat, soll auch das Freischalten der Traits für neue Charaktere überarbeitet werden. Denn bisher fiel dieses eher negativ auf, da die Traits für jeden einzelnen Charakter durch viele - teilweise nicht dem Level entsprechende - Aufgaben in der Welt von Tyria freigespielt werden mussten.
Jetzt äußerte sich Game Director Colin Johanson im offiziellen Forum
dazu, dass dieses System in seiner jetzigen Form aus dem Spiel entfernt werden und durch ein anderes, leichteres System ersetzt werden soll. Nähere Informationen zum Wie und Wann gab es allerdings noch nicht , es soll bis zum Release von HoT noch genaueres bekannt gegeben werden.
ZitatHey folks,
Now that the HOT is out of the bag, we’re able to update this thread with more details. With the introduction of the new account based mastery system for end-game progression and growth in PvE, we’ll also be re-evaluating our other systems of character progression to ensure they match our over-all pillars and goals for Gw2.
In doing so: we’re going to be removing the current trait unlocking system currently on live and replacing it with a more simplified system that supports where skills-traits-specializations are going in the future. We’ll go into more details between now and the release of HOT on how skills, traits, and specializations will work in the new Gw2 world.
Thank you for all your passionate feedback on this topic – it not only helped our dev team lead to this decision, but has played a large role in helping us define how to build our exciting new account based mastery system for end-game progression in PvE as well.